Ponad pół miliona sprzedanych biletów. Frekwencyjny sukces Święta Kina 2023

Ponad pół miliona sprzedanych biletów. Frekwencyjny sukces Święta Kina 2023

Dodano: 
Sala kinowa, zdjęcie ilustracyjne
Sala kinowa, zdjęcie ilustracyjne Źródło:Unsplash / Kilyan Sockalingum
Ósma edycja Święta Kina już za nami. Według wstępnych szacunków 30 września kina, które wzięły udział w akcji odnotowały ponad 550 tys sprzedanych biletów. Około 40 proc. biletów sprzedano na filmy polskie.

W akcji uczestniczyły sieci Cinema City, Helios i Multikino, kina zrzeszone w Polskim Stowarzyszeniu Nowe Kina oraz Stowarzyszenie Kin Studyjnych i Stowarzyszenie „Kina Polskie” oraz kina niezrzeszone. W tym roku obsługę organizacyjną Święta Kina zapewniło Multikino Media. Wydarzenie współfinansowane było przez Polski Instytut Sztuki Filmowej. Partnerem tegorocznego Święta Kina był InPost. Podczas całego weekendu we wszystkich kinach w Polsce sprzedano ponad milion biletów, to o około 60 proc. więcej, niż w poprzedzający weekend.

Tegoroczne Święto Kina przypadło na ostatni weekend września. Wydarzenie było rekordowe pod każdym względem: udział w akcji wzięło 250 kin, a akcję wspierało kilkadziesiąt osobistości świata filmu. Cena za bilety w kasach kin biorących udział w Święcie Kina wyniosła 12 zł. Święto Kina, tak jak w poprzednich edycjach, wsparł Polski Instytut Sztuki Filmowej. Partnerem wydarzenia był InPost.

– Bardzo cieszy nas sukces frekwencyjny tegorocznego Święta Kina, zarówno w dużych, jak i tradycyjnych kinach. Satysfakcją napawają w szczególności wyniki polskich produkcji – około 40% biletów sprzedaliśmy w tym dniu na seanse polskich filmów. Już dawno tak wielu widzów nie wybrało polskiego kina wśród wszystkich propozycji obecnych na dużym ekranie – komentuje Polskie Stowarzyszenie Nowe Kina. – Repertuar ostatnich miesięcy tego roku oraz stycznia 2024 roku obfitować będzie w polskie i zagraniczne produkcje. Święto Kina przypomina widzom, jaką przyjemność sprawia nam oglądanie filmów na sali kinowej, jakie budzi emocje, jak dobrze jest spotkać się z rodziną i znajomymi i razem obejrzeć najnowsze filmowe propozycje z legalnego źródła – dodaje.

Święto Kina jest organizowane przez stowarzyszenie sieci kin wielosalowych - Polskie Stowarzyszenie Nowe Kina - łączące sieci Cinema City, Helios i Multikino. Stowarzyszenie zaprasza do udziału w inicjatywie kina spoza dużych sieci, w tym kina jednosalowe z całego kraju. – Cieszymy się z udziału ponad 100 kin tradycyjnych oraz promocyjnego wsparcia udzielonego przez niemalże wszystkich funkcjonujących w Polsce dystrybutorów filmowych!. Wiemy też, że ten dzień był ogromnym sukcesem dla każdego kina, a widzowie będą jeszcze częściej chodzili do swoich ulubionych kin w nadchodzących miesiącach–dodają organizatorzy.

Kampania promocyjna Święta Kina trwała od 25 września i obejmowała telewizję, radio, Internet, outdoor, social media, zaangażowanie influencerów, a także była szeroko propagowana w mediach informacyjnych. W sobotę widzowie mogli obejrzeć na ekranach kilkadziesiąt tytułów z bieżącego repertuaru, w tym premiery, ale także pokazy przedpremierowe oraz zwiastuny nadchodzących premier. Najchętniej oglądanymi filmami Święta Kina były Zielona Granica, Piła X, Teściowe 2, Twórca, O psie, który jeździł koleją, Zakonnica II, Kosmici w mojej szkole, Doppelganger Sobowtór, Duchy w Wenecji, Niezniszczalni 4 oraz Moje wielkie greckie wesele 3.

Przed widzami w nadchodzących tygodniach wyjątkowe premiery, wśród nich m.in.: Chłopi, Różyczka 2, Uwierz w Mikołaja oraz Napoleon czy propozycje dla młodszych widzów: Psi Patrol. Wielki film, Marvels, Igrzyska Śmierci: Ballada ptaków i węży oraz Wonka.

Polskie Stowarzyszenie Nowe Kina zaprasza wszystkich wielbicieli najlepszej rozrywki na dużym ekranie.

Źródło: DoRzeczy.pl / inf. prasowa