Tylko dla widzów od 16 lat. Tak wygląda koncesja Kanał Zero TV

Tylko dla widzów od 16 lat. Tak wygląda koncesja Kanał Zero TV

Dodano: 
Robert Mazurek i Krzysztof Stanowski
Robert Mazurek i Krzysztof Stanowski Źródło: YouTube / Kanał Zero
Ujawniono już szczegóły koncesji Kanału Zero TV. Telewizja musi wystartować do stycznia przyszłego roku.

8 października Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji udzieliła koncesji satelitarnej spółce Kanał Zero TV Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na rozpowszechnianie programu telewizyjnego o charakterze uniwersalnym pod nazwą "Kanał Zero TV". Jedynym udziałowcem jest Kanał Zero, a funkcję prezesa pełni Krzysztof Stanowski.

Niedługo później, serwis Press.pl ustalił, że Kanał Zero TV planuje emisję satelitarną na częstotliwościach wykorzystywanych przez platformę Canal+.

Teraz Wirtualne Media ujawniają szczegóły koncesji przyznanej telewizji Stanowskiego.

Koncesja Kanału Zero TV. Od 16 lat

Koncesja Kanału Zero TV jest ważna od 10 października 2025 roku do 9 października 2035 roku. Za jej udzielenie twórca Kanału Zero zapłacił 15 369 zł. Stacja ma nadawać nie mniej niż 20 godzin na dobę. Program pojawi się na antenie nie później niż w styczniu 2026 roku. Z dokumentu wynika, że stacja będzie dostępna dla widzów od 16. roku życia, niezdefiniowanych pod względem rodzaju wykształcenia, statusu zawodowego czy płci. Widzowie zobaczą tam głownie publicystykę, programy rozrywkowe i edukacyjne.

Jak zadeklarowano w koncesji, wśród programów publicystycznych ma pojawić się audycja polegająca na przeprowadzaniu pogłębionych wywiadów z gośćmi ze świata polityki, kultury, sportu, technologii czy nauki. Z kolei w ramach formatów rozrywkowych zapowiadany jest program, w którym prowadzący w sposóbżartobliwy będą komentowali wydarzenia ze świata polityki. Stacja ma pokazywać programy dokumentalne realizowane przez dziennikarzy z bogatym doświadczeniem zawodowym w miejscach konfliktów militarnych, jak Izrael, Syria czy Ukraina.

"W tygodniowym czasie nadawania w godzinach 6:00-23:00 audycje publicystyczne stanowić będą 20 proc. wszystkich programów. W ramówce znajdą się też programy rozrywkowe (12 proc.), edukacyjne (12 proc.), informacyjne (2 proc.), dokumentalne (2 proc.), poradnicze z różnych dziedzin (1 proc.), artystyczno-kulturalne (1 proc.)" – czytamy na Wirtualnemedia.pl.

Czytaj też:
Byłe gwiazdy TVP i Karnowski ruszają z nowym kanałem. Ujawniono szczegóły
Czytaj też:
Kontrowersyjna zbiórka twórcy Kanału Zero. "Wodny wóz transmisyjny"

Opracowała: Małgorzata Puzyr
Źródło: Wirtualne Media / KRRiT