Ogromny spadek TVP1. TV Republika depcze jej po piętach

Ogromny spadek TVP1. TV Republika depcze jej po piętach

Dodano: 
Telewizja Republika, zdjęcie ilustracyjne
Telewizja Republika, zdjęcie ilustracyjne Źródło: PAP / Andrzej Jackowski
TV Republika ma szanse zostać liderem zestawienia najczęściej oglądanych stacji telewizyjnych w Polsce.

Czerwiec był bardzo słabym miesiącem dla TVP1. Stacja wprawdzie wciąż zajmuje pierwsze miejsce wśród wszystkich polskich telewizji, ale zanotowała gigantyczny spadek. Jej wynik poszedł w dół o 17 proc. do 7,46 proc. – wynika z danych Nielsena, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl. Telewizja Republika dosłownie depcze jej po piętach.

TV Republika dogania TVP1

Stacja Tomasza Sakiewicza awansowała do ścisłej czołówki polskich telewizji, zajmując drugie miejsce na podium. Jeszcze rok temu, w tym samym zestawieniu, była siódma. Jej udział poszedł w górę aż o 122,9 proc. i wyniósł 7,18 proc.

Trzecie miejsce zajmuje Polsat, który zanotował spadek udziału z 6,47 proc. do 6,21 proc.

Miejsca na podium zabrakło dla TVN-u. który mógł w czerwcu liczyć na 5,96 proc. udziału. Stacja ta zanotowała jednak wzrost wyniku o 3,29 proc. Piąta lokata przypadła TVN24. Udział kanału spadł z 5,47 proc. do 5,35 proc. Dopiero szósta była TVP2 z 4,52 proc. udziału.

"W grupie komercyjnej 16-59 liderem był TVN z wynikiem 7,22 proc. po wzroście o 9,2 proc. Na drugą pozycję spadł Polsat z 6,96 proc. udziału, po wzroście z 6,65 proc. Podium zamyka TVP1 – jej udział spadł o jedną trzecią i wyniósł 5,23 proc. Stacja rok temu była liderem. Wśród widzów od 16 do 59 lat czwarta pozycja należała do Republiki – jej udział wzrósł o 153 proc. i wyniósł 4,05 proc." – informują Wirtualnemedia.pl.

Ranking oglądalności w maju

W maju Wirtualne Media również publikowały zestawienie top 20 stacji w Polsce. Jak wskazywały wówczas dane Nielsen Audience Measurement, do których dotarł serwis, na czele zestawienia znalazła się telewizyjna Jedynka z wynikiem 7,56 proc.

Na drugiej pozycji znajdowała się TV Republika, której udział poszedł w górę aż o 133 proc. i wyniósł 6,93 proc. Trzecie miejsce należało do Polsatu, który zanotował spadek z 6,62 proc. do 6,50 proc.

Poza podium znalazł się TVN24 z 6,34 proc. udziału. Stacja zyskała 5,5 proc. i znalazła się wyżej niż TVN, notujący spadek z 6,46 proc. do 5,91 proc. Dopiero szóste miejsce zajęła TVP2 z wynikiem 5,19 proc. (spadek z 6,42 proc. rok wcześniej).

W grupie komercyjnej 16-59 liderem był TVN. Na drugiej pozycji znalazł się Polsat, a podium zamykała TVP1. TV Republika zajmowała dopiero siódme miejsce.

Czytaj też:
Kontrowersyjna tabliczka zniknie sprzed siedziby TVP? Sejm zdecydował
Czytaj też:
Znany program znika z TV Republika. Co z prowadzącym?

Opracowała: Małgorzata Puzyr
Źródło: Wirtualne Media