Śniadaniówka TVP odbija się od dna? Do wyniku poprzedników wciąż daleko

Śniadaniówka TVP odbija się od dna? Do wyniku poprzedników wciąż daleko

Dodano: 
Dziennikarze prowadzący poranny program "Pytanie na Śniadanie"
Dziennikarze prowadzący poranny program "Pytanie na Śniadanie" Źródło: PAP / Rafał Guz
"Pytanie na śniadanie" goni konkurencję, ale wciąż jest daleko od wyniku, który program notował w tamtym roku.

Sytuacja programu "Pytanie na śniadanie" w ostatnich miesiącach nie wyglądała najlepiej. Oglądalność mocno spadła w porównaniu z ubiegłym rokiem, a szefowa formatu nie spotkała się z najlepszym odbiorem i ostatecznie zastąpiono ją już nową osobą. Od 12 października "Pytanie na śniadanie" jest nadawane z nowego studia. Program zyskał też inną oprawę i czołówkę. W śniadaniówce pojawiły się też premierowe cykle, a także informacje, prezentowane przez dziennikarzy TVP Info. Najnowsze wyniki oglądalności sugerują, że program odbija się od dna, choć wciąż jest daleko od osiągnięcia poziomu poprzedników.

Śniadaniówka TVP goni TVN. Wynik wciąż nie zachwyca

Jak informuje portal Wirtualne Media, na podstawie danych Nielsen Audience Measurement za listopad, to program "Dzień dobry TVN" znalazł się na czele zestawienia. Śniadaniówka TVN-u może pochwalić się widownią liczącą średnio 353 tys. odbiorców, czyli bardzo zbliżoną do tej sprzed roku. W grupie ogólnej TVN notuje 7,676 proc. udziału w rynku, w grupie wiekowej 20-54 – 9,61 proc. i 8,55 proc. w grupie 16-49.

Drugie miejsce przypadło "Pytaniu na śniadanie" w TVP 2. Program oglądało w tym czasie średnio 296 tys. widzów, czyli o 126 tys. mniej, niż w tym samym okresie rok wcześniej. Stacja, emitując codziennie program śniadaniowy, miała średnio 6,49 proc. udziału w rynku w grupie ogólnej. W grupie komercyjnej 16-49 jej udział wyniósł 4,82 proc., a w grupie 20-54 – 4,81 proc.

Niezły wynik ma też śniadaniówka "Halo tu Polsat", którą można oglądać jedynie trzy dni w tygodniu, od piątku do niedzieli. W listopadzie program oglądało w Polsacie średnio 192 tys. widzów, dając swojej stacji 3,62 proc. udziału w rynku w grupie ogólnej, 3,85 proc. wśród widzów 20-54 i 3,57 proc. wśród widzów 16-49. Program emitowany jest od 31 sierpnia tego roku.

Kinga Dobrzyńska znika z "Pytania na śniadanie". Kto ją zastąpił?

Telewizja Polska opublikowała niedawno oświadczenie, w którym poinformowała o tym, że Kinga Dobrzyńska przestała pełnić funkcję szefowej w śniadaniówce. Co więcej, znaleziono już za nią zastępstwo.

"Szanowni Państwo, Telewizja Polska wprowadza kolejne zmiany w "Pytaniu na śniadanie". Od listopada formatem śniadaniowym Dwójki i jednym z najpopularniejszych programów polskiej telewizji kieruje Barbara Dziedzic" – czytamy. "Program zyskuje widzów i coraz częściej wygrywa z konkurencją. Między listopadem a wrześniem 2024 oglądalność "Pytania na śniadanie" wzrosła aż o 14,5%" – dodano w oświadczeniu.

W związku z tą wiadomością, portal Pudelek skontaktował się z Kingą Dobrzyńską. "Niedawna szefowa śniadaniówki powiedziała nam, żeby nie dzwonić do niej z pytaniami o TVP czy "Pytanie na Śniadanie", bo to już "nie jej świat" – czytamy w serwisie.

Czytaj też:
Nowi prowadzący w śniadaniówce TVP. Zaskakujący wybór?
Czytaj też:
Kontrowersyjna celebrytka w TVP. Wyniki mówią same za siebie

Opracowała: Małgorzata Puzyr
Źródło: Wirtualne Media