Nowe informacje o chorobie króla Karola III. Pojawił się skutek uboczny

Nowe informacje o chorobie króla Karola III. Pojawił się skutek uboczny

Dodano: 
Karol III, król Wielkiej Brytanii
Karol III, król Wielkiej Brytanii Źródło:PAP/EPA
Karol III zdradził, że pojawił się u niego skutek uboczny leczenia nowotworu. Nowe informacje o zdrowiu króla.

W ostatnim czasie brytyjskie media nie miały do przekazania zbyt wielu dobrych informacji na temat rodziny królewskiej. Wszystko za sprawą wykrycia zarówno u króla Karola III, jak i jego synowej, księżnej Kate chorób nowotworowych. Od lutego król Karol III unikał pokazywania się publicznie. To wtedy poinformowano o zdiagnozowaniu u niego nowotworu. Na pewien czas obowiązki monarchy przejęła jego żona, królowa Camilla.

Król Karol III wraca do obowiązków

Pałac Buckingham opublikował pod koniec kwietnia zdjęcie króla Karola III z żoną. We wpisie ujawniono, że monarcha wraca do obowiązków. Król i królowa na swoją pierwszą oficjalną wizytę od czasu ujawnienia diagnozy udali się do ośrodka leczenia raka, gdzie spotkali się ze specjalistami medycznymi i pacjentami. Na początku maja Karol III wziął z kolei udział w Royal Windsor Horse Show.

Jak przekazała dodatkowo administracja brytyjskiego monarchy, program leczenia Karola III będzie kontynuowany, ale lekarze są na tyle zadowoleni z dotychczasowych postępów, że król Wielkiej Brytanii może wznowić szereg obowiązków publicznych.

Brytyjski monarcha choruje na raka. Pojawił się skutek uboczny

Król Karol III gościł w ostatnich dniach na specjalnej uroczystości w Middle Wallop, gdzie towarzyszył mu książę William. Dopisywał im dobry humor. Podczas poniedziałkowego wydarzenia monarcha wdał się w krótką rozmowę z weteranem armii brytyjskiej, Aaronem Mapplebeckiem. Były żołnierz podzielił się z Karolem III swoim doświadczeniem w leczeniu raka i zdradził, że w wyniku terapii stracił węch i smak. Jak podaje "Daily Mail", monarcha odparł, że spotkało go coś podobnego – leczenie pozbawiło go zmysłu smaku.

"Jest to powszechnie postrzegane jako efekt uboczny leków chemioterapeutycznych i często ustępuje po zakończeniu leczenia. Warto zauważyć, że w tym czasie często zaleca się pacjentom, aby unikali swoich ulubionych potraw, ponieważ może to zniechęcić ich na przyszłość" – wyjaśnił dr Gareth Nye dla "The Mirror".

Czytaj też:
Szokujące oświadczenie znanej dziennikarki. "Usłyszałam diagnozę – nowotwór"
Czytaj też:
Książę Harry obraził swojego ojca. Tak zachował się w Londynie

Opracowała: Małgorzata Puzyr
Źródło: Daily Mail / The Mirror