Wirtualne Media dowiedziały się, że studio produkcyjne z Chicago we współpracy z amerykańską telewizją publiczną szykuje serial dokumentalny "Made in Poland. The Road to the Top". Każdy z 13 odcinków serialu będzie poświęcony innej branży: rozwijających się startupach AI, globalnych firmach technologicznych, liderach biznesu, wizjonerach czy naukowcach i inżynierach.
Amerykanie robią serial o sukcesach Polaków
Producentem serii jest polsko-amerykańska firma Independent Film Factory (IFF). "Made in Poland. The Road to the Top" powstaje we współpracy z PBS (Public Broadcasting Service) – największą siecią telewizji publicznej w Stanach Zjednoczonych, obejmującą ponad 350 lokalnych stacji w całym kraju. Koproducentem programu jest WTTW Chicago – jedna ze stacji wchodzących w skład PBS.
– Naszym celem jest pokazanie szerokiego spektrum sukcesów Polaków, dlatego w każdym odcinku zobaczymy zarówno innowacyjne rozwiązania wdrażane w Polsce, jak i ich wpływ na rynki międzynarodowe, w szczególności amerykański. Każda historia to inspirująca opowieść o determinacji, przełamywaniu barier i budowaniu pozycji Polski jako globalnego centrum innowacji – mówi dla Wirtualnemedia.pl Edyta Ślusarczyk, CEO Independent Film Factory (IFF). – Przybliżymy technologie przyszłości, przełomowe badania naukowe, a także historie Polaków, którzy swoją pasją i ciężką pracą zmieniają świat. Wśród bohaterów znajdą się zarówno młodzi innowatorzy, którzy właśnie podbijają międzynarodowe rynki, jak i uznani liderzy w swoich dziedzinach, których osiągnięcia już dziś wpływają na gospodarkę i rozwój technologii na całym świecie – dodaje Ślusarczyk.
Producent podkreśla, że serial ma nie tylko edukować, ale również inspirować widzów. Będzie w nim można zobaczyć wywiady z przedsiębiorcami i ekspertami, ale również miejsca i kulisy ich pracy.
– Chcemy, aby nasz serial nie tylko edukował, ale również inspirował widzów, pokazując, że polska innowacyjność i przedsiębiorczość mają realny wpływ na globalne rynki i najnowocześniejsze branże świata – podkreśla rozmówczyni Wirtualnych Mediów.
Dzięki współpracy z PBS i WTTW, serial ma mieć szeroki zasięg i dotrzeć do milionów widzów. Oprócz amerykańskiej telewizji, będzie też dostępny na platformie YouTube.
Czytaj też:
Nowy program podobny do formatu TVP. Znana prowadzącaCzytaj też:
Nowa praca byłej gwiazdy TVP. "Kto naprawdę pociąga za sznurki?"