Wirtualne Media opublikowały ranking najpopularniejszych polskich stacji telewizyjnych w 2024 roku. Pozycję lidera oglądalności, wśród wszystkich widzów, udało się utrzymać TVP1. Z kolei Telewizja Republika z ogromnym wzrostem, z odległego miejsca awansowała do ścisłej medialnej czołówki, spychając w dół tabeli TVP Info, której popularność drastycznie spadła w ostatnich 12 miesiącach.
Oglądalność telewizji w 2024 roku
Serwis Wirtualne Media dotarł do danych Nielsen Audience Measurement. Wynika z nich, że pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w całym 2024 roku zajęła TVP1. Średni dobowy udział kanału względem 2023 roku spadł jednak o 0,47 proc. i wyniósł 7,21 proc.
Na drugiej pozycji znalazła się Telewizja Polsat, która jeszcze rok temu była oczko niżej. Jej udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 0,3 proc. i spadł do 6,72 proc.
Podium zamyka TVN ze spadkiem aż o 5,81 proc, ale awansem z czwartego miejsca. Udział tej stacji w analizowanym roku wyniósł 6,48 proc.
Z drugiego na czwarte miejsce spadła TVP2, która zanotowała największy spadek w tej grupie. Widownia Dwójki zmniejszyła się aż o 15,6 proc. do 6,22 proc.
Oczko niżej znalazło się, tak jak w 2023 roku, TVN24. Stacja odnotowała wynik na poziomie 6,01 proc. Kanałowi udało się zwiększyć wynik o 5,6 proc.
TV Republika rozbiła bank. Wyniki mówią same za siebie
Szóste miejsce przypadło Telewizji Republika, która jeszcze rok wcześniej znajdowała się poza pierwszą dwudziestką. Stacja zanotowała w tym czasie gigantyczny wzrost oglądalności, wynoszący aż 1800 proc. Jej udział wyniósł 3,90 proc.
W pierwszej dziesiątce najchętniej oglądanych telewizji w 2024 roku znalazły się również:
TVN Siedem – 3,22 proc.(wzrost z 3,19 proc.),
TV Puls – 2,92 proc. (spadek z 2,99 proc.)
TV 4 – 2,92 proc. (spadek z 2,98 proc.),
i TVV – 1,99 proc. (wzrost z 1,77 proc.).
TVP Info z gigantyczną startą
Kanał TVP Info, który jeszcze w 2023 roku znajdował się na szóstym miejscu, spadł aż o 71,1 proc. i z wynikiem 1,41 proc. znalazł się na 14. pozycji.
W grupie komercyjnej 16-59 największy udział w rynku miał TVN (7,60 proc.). Drugi był Polsat (7,12 proc.), trzecia TVP1 z 5,24 proc. udziału w rynku. Czwartą pozycję zajęła TVP2 (4,83 proc.). Tuż za tzw. "wielką czwórką| znalazła się telewizja TVN24 (3,91 proc.). TV Republika była dopiero 10 (2 proc.)
Czytaj też:
Muzyk uderza w szefa TV Republika. "Resztki szampana buzowały w skroniach"Czytaj też:
Kanały "wielkiej czwórki" tracą widzów. TV Republika awansuje do czołówki