"Wzgórze psów". Nowy serial z Więckiewiczem już w styczniu

"Wzgórze psów". Nowy serial z Więckiewiczem już w styczniu

Dodano: 
Netflix, zdjęcie ilustracyjne
Netflix, zdjęcie ilustracyjne Źródło: Pixabay / rswebsols
Netflix pokazał zwiastun serialu "Wzgórze psów", czyli ekranizacji powieści Jakuba Żulczyka o takim samym tytule. Główne role grają w nim Robert Więckiewicz i Mateusz Kościukiewicz.

"Wzgórze psów"

We „Wzgórzu psów” głównym bohaterem jest Mikołaj Głowacki (w tej roli Mateusz Kościukiewicz) – niegdyś zmagający się z uzależnieniem, a teraz pisarz, który zdobył popularność książką o morderstwie sprzed dwudziestu lat w rodzinnym Zyborku. Teraz wraca po latach do tej miejscowości. Wspólnie z żoną Justyną (Jaśmina Polak), ambitną dziennikarką śledczą, angażuje się w śledztwo w sprawie lokalnej korupcji. Para przyjeżdża na przyjęcie urodzinowe ojca Mikołaja – Tomasza Głowackiego (w tej roli Robert Więckiewicz), silnego i wpływowego lokalnego aktywisty, który otwarcie walczy z lokalną korupcją oraz samorządowymi planami przekształcenia miasta wbrew woli mieszkańców.

"Seria morderstw i niefortunnych wypadków sprawia, że Mikołaj i Justyna zostają w Zyborku, aż do rozwikłania wszystkich mrocznych tajemnic i odkrycia prawdy, co naprawdę wydarzyło się tamtej tragicznej nocy przed wieloma latami" – czytamy w zapowiedzi serialu „Wzgórza psów”.

Producentka serialu jest Izabela Łopuch, za reżyserię odpowiadają Jacek Borcuch i Piotr Domalewski. Scenariusz przygotowali Jakub Żulczyk i Piotr Domalewski. „Wzgórze psów” to kolejna powieść Żulczyka, której ekranizacja serialowa będzie dostępna na Netfliksie. W sierpniu ub.r. premierę miała „Informacja zwrotna” z Arkadiuszem Jakubikiem w roli głównej.

twitter

W zwiastunie „Wzgórza psów” narratorem jest Mikołaj Głowacki. Serial pojawi się na Netfliksie 8 stycznia 2025 roku.

Netflix stracił

W listopadzie, Netflix zanotował najniższy od ponad roku udział w łącznym czasie korzystania przez polskich internautów ze streamingu wideo. Zyskały natomiast zajmujące kolejne pozycja Max, TVP VOD i Disney+, mocno w górę poszły też wyniki Sweet.tv i SkyShowtime.

Według wyników badania Mediapanel Netfliksa w listopadzie ub.r. na komputerach, smartfonach i tabletach (Mediapanel nie obejmuje ruchu na smart tv) odwiedziło 10,11 mln polskich użytkowników, czyli 34,06 proc. wszystkich internautów w naszym kraju. Każdy spędził na nim średnio 6 godzin, 21 minut i 22 sekundy, co dało 46,15 proc. udziału w łącznym czasie korzystania z platform streamingowych z treściami wideo.

Źródło: DoRzeczy.pl / wirtualnemedia.pl