We wrześniu 2025 roku najchętniej oglądanym programem informacyjnym były "Fakty" TVN. W pierwszej trójce znalazły się również "19.30" i "Teleexpress", które można oglądać na antenach Telewizji Polskiej. Większość serwisów odnotowała jednak spore straty w stosunku do poprzedniego roku. Wzrostem oglądalności cieszą się z kolei programy prawicowych nadawców.
Ranking polskich serwisów informacyjnych
Według danych Nielsen Media z uwzględnieniem widowni poza domem, opublikowanych przed serwis Press.pl, "Fakty" oglądało w TVN średnio 1,98 mln widzów – o 156 tys. mniej niż we wrześniu 2024 roku. Uwzględniając widownię również na pozostałych antenach, "Fakty" w TVN i TVN 24 BiS oglądało 2,29 mln widzów (o 219 tys. mniej niż rok wcześniej).
Serwis "19.30" cieszył się zainteresowaniem 1,2 mln widzów (o 178 tys. mniej) widzów TVP1. W TVP 1, TVP Info i TVP Polonia łącznie mógł liczyć na 1,52 mln odbiorców (o 239 tys. mniej).
Podium zamyka "Teleexpress" w TVP1 z widownią na poziomie 994 tys. (o 38 tys. mniej). Format przyciągał do TVP 1, TVP Info i TVP Polonia 1,44 mln widzów (o 4 tys. mniej).
Prawicowe serwisy ze wzrostami
"Wydarzenia" w Polsacie wybierało 1,14 mln widzów (o 92 tys. mniej). Z kolei w Polsacie i Wydarzeniach 24 miały łącznie 1,34 mln widzów (o 87 tys. mniej).
Dużym wzrostem oglądalności w stosunku do poprzedniego roku może pochwalić się serwis "Dzisiaj", który na antenie TV Republika śledziło 914 tys. widzów (o 257 tys. więcej). Zyskały również "Wiadomości" we wPolsce24 – 159 tys. widzów (14 tys. więcej).
"Panorama" w TVP Info miała średnio 237 tys. widzów (58 tys. mniej). Dodatkowo niemal 20 tys. widzów wybierało powtórkę o 18.45 w TVP Polonia (3 tys. więcej).
Telewizja Republika spadła z podium
Lipiec był bardzo dobrym miesiącem dla Telewizja Republika, która pierwszy raz w historii nadawania, zajęła wtedy pozycję lidera zestawienia najchętniej oglądanych stacji telewizyjnych w Polsce. W sierpniu sytuacja się jednak odwróciła i telewizja Tomasza Sakiewicza, pokonana przez TVP1, spadła na drugie miejsce. We wrześniu TV Republika znalazła się już poza podium.
Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opublikowanych przez serwis Wirtualne Media, w grupie wszystkich widzów liderem września 2025 roku był Polsat z 7,51 proc. udziału w rynku (wzrost z 6,92 proc. rok wcześniej). Drugie miejsce należało do TVN. Wynik stacji wzrósł z 6,42 proc. do 6,79 proc. Podium zamyka TVP1 z udziałem na poziomie 6,57 proc. (spadek z 6,70 proc.).
Republika, która jeszcze w lipcu przewodziła w zestawieniu, teraz zajęła czwarte miejsce – jej udział wyniósł 6,13 proc. wobec 4,70 proc. rok wcześniej.
Czytaj też:
TVP zmieniła plany. Twarze TVN24 wracają na antenęCzytaj też:
Koniec znanego programu w Polsacie. Nie wróci na antenę