Kanał Zero wystartował 1 lutego 2024 roku. Za przedsięwzięcie odpowiada Krzysztof Stanowski, założyciel portalu piłkarskiego Weszło, który jesienią 2023 roku odszedł z innego projektu na YouTube – Kanału Sportowego. Już w pierwszych dniach Kanał Zero zdeklasował Kanał Sportowy pod kątem wyników oglądalności. Nowy projekt Stanowskiego cieszy się szybko rosnącą popularnością. W poniedziałek Krzysztof Stanowski pochwalił się kolejnym sukcesem. 1 lipca tego roku licznik subskrybentów KZ przekroczył dwa miliony.
Program Roberta Mazurka bezkonkurencyjny. Nikt nawet nie zbliżył się do jego wyniku
Wirtualne Media przygotowały teraz zestawienie programów polityczno-publicystycznych wydawców na YouTube w najgorętszym okresie kampanii prezydenckiej i tuż po niej. Bezkonkurencyjny okazał się format Kanału Zero prowadzony przez Roberta Mazurka – "Mazurek komentuje". "Stan Wyjątkowy” Onetu oraz "Didaskalia" WP zajęły kolejne miejsca na podium, ale swoim wynikiem nawet nie zbliżyły się do lidera.
W formacie Kanału Zero "Mazurek komentuje", były dziennikarz RMF FM, Robert Mazurek co kilka dni subiektywnie omawia najważniejsze wydarzenia polityczne. W okresie, który przeanalizowały Wirtualne Media ukazało się 39 odcinków programu, które dały kanałowi Krzysztofa Stanowskiego ponad 27 mln wyświetleń.
Drugie miejsce zajął "Stan Wyjątkowy". W tym czasie również ukazało się 39 odcinków cyklu, który prowadzą dziennikarze Onetu i "Newsweeka": Andrzej Stankiewicz, Dominika Długosz, Jacek Gądek oraz Kamil Dziubka. Format zebrał ponad 3,3 mln wyświetleń.
Podium zamyka audycja "Didaskalia" Wirtualnej Polski prowadzona przez Patrycjusza Wyżgę. "Dziennikarz zaprasza gości nie tylko ze świata polityki, ale w naszym zestawieniu ujęliśmy odcinki o tematyce politycznej z ostatniego kwartału. Na uwagę zwraca fakt, że trzecie miejsce program zawdzięcza liczbie prawie 3 mln wyświetleń przy zaledwie 10 odcinkach" – informują Wirtualne Media.
Poza podium znalazł się program "Dudek o polityce" prof. Antoniego Dudka (2,3 mln odsłon przy 13 odcinkach).
Niżej uplasowały się m.in.: "Podcast polityczny" TVN24 (ponad 1,4 mln wyświetleń, 35 odcinków); "Dzieje się" TOK FM (ponad 1,3 mln wyświetleń, 21 odcinków); "Strefa wpływów" Polskiego Radia (977 tys. wyświetleń, 22 odcinki) czy "Rzecz o polityce" Rzeczpospolitej (950 tys. wyświetleń, 58 odcinków).
Czytaj też:
Zawirowanie w rankingu stacji newsowych. Prawicowe telewizje idą na rekordCzytaj też:
Wielki sukces Kanału Zero. Stanowski pokazał wynik