Stacja wPolsce24 wystartowała 2 września 2024 roku. Zajęła miejsce Telewizji wPolsce.pl. W przeciwieństwie do poprzednika, jest dostępna także drogą naziemną na ósmym multipleksie. Tuż przed początkiem września w mediach społecznościowych pojawiły się grafiki, ogłaszające, że do zespołu telewizji wPolsce24 dołączają dobrze znane widzom dawnej Telewizji Polskiej gwiazdy, które w mediach publicznych prowadziły programy informacyjne i publicystyczne. Nowy kanał współtworzą od tego czasu m.in.: Michał Adamczyk, Magdalena Ogórek, Marta Kielczyk i Jacek Łęski. W składzie nowej telewizji znaleźli się też dziennikarze, którzy już wcześniej pojawiali się w telewizji wPolsce.pl m.in.: Dorota Łosiewicz, Wojciech Biedroń, Marcin Wikło, a także Marta Piasecka. Ta ostatnia do stacji dołączyła w czerwcu tego roku.
Oglądalność wPolsce24. Wyniki mówią same za siebie
Jak wskazują najnowsze badania oglądalności, kanał informacyjno-publicystyczny wPolsce24 (Fratria) stopniowo zwiększa oglądalność. Według danych Nielsen Media, największą popularnością stacja cieszyła się w styczniu. Jednak wciąż jej miesięczne udziały w rynku, wśród wszystkich widzów powyżej 4. roku życia, nie przekroczyły 1 proc.
Według prezentowanych przed serwis Press.pl danych, kanał we wrześniu oglądało średnio 42 tys. widzów, co dało mu 0,75 proc. udziału w grupie ogólnej 4+ oraz 0,46 proc. w grupie komercyjnej 16-59. Wynik ten powtórzył się w październiku, co wówczas przełożyło się na 0,74 proc. udziału w 4+ i 0,39 proc. w 16-59. W listopadzie średnia minutowa wzrosła do 46 tys. oglądających, przy udziałach 0,74 proc. w 4+ i 0,39 proc. w 16-59. W grudniu było to już średnio 55 tys. widzów – 0,85 proc. w 4+ i 0,44 proc. w 16-59.
Najlepiej, jak dotąd, dla telewizji wPolsce24 wypadł styczeń 2025 roku. Stacja miała wtedy średnio 0,91 proc. udziału w grupie ogólnej 4+ i 0,46 proc. w komercyjnej 16-59. Średnia minutowa oglądalność wśród wszystkich widzów powyżej 4. roku życia to 58 tys. osób.
"Wyniki wPolsce24 są jednak dużo niższe niż konkurencyjnej Republiki, która też nadaje na MUX 8. W styczniu Republika notowała średnio 5,43 proc. udziału w grupie ogólnej 4+ i 2,89 proc. w komercyjnej 16-59. Jej średnia minutowa widownia w styczniu to 345 tys. osób" – czytamy na Press.pl.
Czytaj też:
Trzy podobne programy w trzech telewizjach. Opublikowano wynikiCzytaj też:
Szokujące wieści o kontrowersyjnej celebrytce. "Ku**y, które nie są ludźmi"