Śniadaniówka TVP spadnie jeszcze niżej? Polsat już ją dogania

Śniadaniówka TVP spadnie jeszcze niżej? Polsat już ją dogania

Dodano: 
Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski w programie "Halo, tu Polsat"
Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski w programie "Halo, tu Polsat" Źródło: YouTube / Halo tu Polsat
Śniadaniówka Polsatu depcze po piętach "Pytaniu na śniadanie". Program TVP spadnie na trzecie miesjce?

Telewizja Polsat ogłosiła niedawno start swojej śniadaniówki "Halo, tu Polsat", którą prowadzą trzy pary gospodarzy: Krzysztof Ibisz i Paulina Sykut-Jeżyna, Maciej Rock i Agnieszka Hyży oraz Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski. Za kącik kuchenny odpowiadają Ewa Wachowicz, Mateusz Gessler i Martin Jimenez Castro. Kącik parentingowy prowadzi z kolei Marcelina Zawadzka. W roli reporterów śniadaniówki możemy zobaczyć: Annę Rubaj, Aleksandra Sikorę i Maksa Behra. Za scenografię odpowiada Anna Mioduszewska, oprawę graficzną przygotował Maciej Burzykowski, a za oprawę muzyczną odpowiada Michał Kush. Zespołem programu, który poza prowadzącymi składa się z 25 osób, kieruje Luiza Zając.

Program emitowany jest od piątku do niedzieli od godz. 8.00 do 11.00. Pierwszy odcinek widzowie zobaczyli w piątek 30 sierpnia.

Okazuje się, że format bardzo dobrze wypadł w zestawieniu oglądalności śniadaniówek i ma szansę na to, żeby pokonać poranny program Telewizji Polskiej.

Ranking programów śniadaniowych. Telewizja Polska może czuć się zagrożona

Jak donoszą Wirtualne Media, na podstawie danych Nielsen Audience Measurement, w ciągu czterech weekendów, między 30 sierpnia a 22 września, średnia oglądalność programu "Halo tu Polsat" wyniosła 179 tys. widzów, co dało Polsatowi udział w telewizyjnym rynku na poziomie 3,71 proc. w grupie wszystkich widzów, 4,04 proc. w grupie komercyjnej 16-49 i 4,14 proc. w grupie komercyjnej 16-59. Ostatni weekend był dla programu przełomowy, ponieważ widownia formatu przekroczyła 200 tys. W zestawieniu śniadaniówek program uplasował się na trzeciej pozycji.

Liderem zestawienia od kilku miesięcy pozostaje "Dzień dobry TVN". Poranny program TVN-u oglądało w tym okresie średnio 358 tys. widzów, co przełożyło się na 7,18 proc. udziałów stacji w telewizyjnym rynku w grupie wszystkich widzów oraz 8,51 proc. w grupie 16-49 i 8,61 proc. w grupie wiekowej 16-59.

Drugie miejsce wciąż zajmuje "Pytanie na śniadanie" TVP2. Format traci w stosunku do lidera 106 tys. widzów. W analizowanym okresie oglądało go średnio 252 tys. widzów, co dało stacji udział w telewizyjnym rynku na poziomie 5,09 proc. w grupie wszystkich widzów, 4,24 proc. w grupie 16-49 i 4,16 proc. w grupie 16-59.

Śniadaniówka Polsatu depcze po piętach "Pytaniu na śniadanie" TVP2

Z zestawienia wynika, że nowy program śniadaniowy Polsatu, choć stawia dopiero pierwsze kroki na antenie, to już depcze po piętach weekendowym wydaniom "Pytania na śniadanie" TVP2.

Po niespełna miesiącu od premiery programu "Halo tu Polsat", ogląda go wprawdzie wciąż mniej widzów, ale różnica w średniej oglądalność w porównaniu do porannego programu Telewizji Polskiej to jedynie 73 tys. odbiorców. Natomiast jeśli chodzi o udział stacji w telewizyjnym rynku w grupie komercyjnej 16-59, różnica między Polsatem a TVP2 już praktycznie nie istnieje, ponieważ wynosi zaledwie dwie setne.

Czytaj też:
Powrót celebrytki do TVP. Widownia spada z odcinka na odcinek
Czytaj też:
Była gwiazda TVP chciała wyjechać z Polski. "Miałam już wybrane mieszkanie"

Opracowała: Małgorzata Puzyr
Źródło: Wirtualne Media