Ogromny spadek oglądalności śniadaniówki TVP. Nie jest już liderem

Ogromny spadek oglądalności śniadaniówki TVP. Nie jest już liderem

Dodano: 
Spotkanie z gwiazdami programu "Pytanie na śniadanie" w nowym, letnim studio w Warszawie
Spotkanie z gwiazdami programu "Pytanie na śniadanie" w nowym, letnim studio w Warszawie Źródło: PAP / Albert Zawada
"Pytanie na śniadanie" TVP2 nie może odzyskać pozycji lidera po zmianach w TVP. Zobacz wyniki oglądalności.

Jak wynika z raportu Nielsen Audience Measurement, ujawnionego przez portal Wirtualne Media, największą oglądalność spośród programów śniadaniowych w maju, trzeci miesiąc z rzędu, miało "Dzień dobry TVN". "Pytanie na śniadanie" TVP 2 wciąż pozostaje w tyle.

"Pytanie na śniadanie" czy "Dzień dobry TVN". Widzowie wskazali, który jest lepszy

Jak czytamy w serwisie, w maju 2024 roku średnia oglądalność "Dzień dobry TVN" wyniosła 315 tys. osób przy 7,42 proc. udziału w rynku telewizyjnym w grupie 4+, co plasuje program na pierwszej pozycji wśród najpopularniejszych śniadaniówek

Drugie miejsce zajęło konkurencyjne "Pytanie na śniadanie" TVP2, które w analizowanym okresie przyciągało przed telewizory średnio 306 tys. osób, co przełożyło się na 6,99 proc. udziału. Oglądalność śniadaniówki TVP dramatycznie spadła w stosunku do poprzedniego roku – o 111 tys. oglądających.

Trzeci w zestawieniu znalazł się magazyn "Nowy dzień z Polsat News". W maju 2024 roku jego widownia wyniosła 175 tys. osób, a jego udział – 7,41 proc. Program względem analogicznego okresu rok wcześniej stracił jedynie 13 tys. widzów. Polsat nie ma klasycznego programu śniadaniowego, ale są realne plany na stworzenie formatu.

Co ze śniadaniówką TV Republika?

W zestawieniu nie uwzględniono programu śniadaniowego Telewizji Republika, który, zgodnie z zapowiedzią Tomasza Sakiewicza, zadebiutował na antenie 8 kwietnia. Poranny program stacji wystartował pod nazwą "Republika #Wstajemy!". O tym, że telewizja pracuje nad formatem śniadaniowym media donosiły już kilka tygodni wcześniej. Można go oglądać codziennie – w dni powszednie po godz. 6.05, a w weekendy po 8.05.

Jak informowały w kwietniu Wirtualne Media, na podstawie danych Nielsen Audience Measurement, średnia widownia magazynu od 8 do 15 kwietnia wyniosła 91,4 tys. osób.

"Przełożyło się to na 3,44 proc. udziału stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 1,66 proc. w grupie 16-49 i 2,11 proc. w grupie 16-59. Największą widownię dotychczas zgromadziło wydanie z soboty 13 kwietnia, które śledziło 268 tys. widzów. Trwało ono niemal 2 godziny" – można było przeczytać na portalu.

Czytaj też:
Znamy przyczynę śmierci gwiazdy "Kiepskich". Ujawniono, na co chorowała
Czytaj też:
Znany prezenter wraca do TVP. Pracę dostała też jego żona?

Opracowała: Małgorzata Puzyr
Źródło: Wirtualne Media